www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineMitt livs konsert!

Page: [1] ... [3] [4] [5] [6]

AuthorComment

Elin
Sep-09-2004, 19:26 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Oj oj, nu har jag gjort booort mig... jag menade Stella, inte Sara... :P

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Sara / ringoreiel
Sep-10-2004, 13:28 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Elin - Jag blir 15 d. 8 December. Dagen där John Lennon sköts :´(

Hur många aktiva är vi på det här forumet för tiden? Tycker inte vi är så många som skriver?

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Stella
Sep-10-2004, 13:48 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag blir 15 i Januari! :) Men går i nian i alla fall... Alla andra blir 16 när jag blir 15... Man får känna sig lika stor som de andra i några minuter, men sedan inser man att det bara är en tidsfråga innan alla andra blir ett år äldre...

Jag vet inte riktigt hur många som är sådär väldigt aktiva här... Jag kom ju nyss hit (till forumet), så jag har ingen koll...

Sara - Har du fått mitt brev?

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Humla
Sep-10-2004, 16:13 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Hur många som är aktiva beror kanske på vad som diskuteras... man kan t.ex. undra varför vissa skriver så mycket om postgången. Vet inte riktigt vad det har med Paul Simon och göra...

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Elin
Sep-11-2004, 10:37 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Tja, Humla, om det är någon tröst så tror jag inte det är någon annan här som vet riktigt vad det har med PS att göra, heller - men vi är helt enkelt för snälla för att säga något om det ;)

:wave:

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Sara / ringoreiel
Sep-11-2004, 18:34 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Humla och Elin - Lädsen, hoppas inte att det gör något att jag svarar Stella på det med posten ;)

Stella - JA jag fick det i dag!! Har redan skrivit svar, men ska ta ett par kort och skicka med, så skickar det i morgon eller måndag.

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Stella
Sep-12-2004, 11:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Haha! *Känner mig utpekad för att ha börjat en icke PS diskussion med Sara*. Sorry, sorry!

Humla - Vad tycker du att vi ska diskutera? Paul Simon såklart, men vad?

Om någon hör något om Paul eller Art kommer till Norden, då Måste ni säga till! OK?

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Nila
Sep-13-2004, 16:52 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Om Paul eller Art kommer till Norden eller ens Europa så LOVAR jag att du kommer höra det här i god tid. Den här sidan är ju ofta bättre uppdaterad än deras officiella sidor. Särskilt Pauls...

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Stella
Sep-13-2004, 20:06 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Adam - Nytt svenskt PS fan! Välkommen!

Nu behöver jag inte känna mig yngst längre! Wiee! Han är två dagar yngre. Men, du är så välkommen i alla fall (varför skulle du inte vara det?)

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Sara / ringoreiel
Sep-14-2004, 16:39 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Satt och såg "Graceland" konserten från 1987 i går. Visst skulle det vara fantastiskt att höra "Under African Skies" live? Visst var det Paul som skrev den?

Välkommen Adam :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Elin
Sep-14-2004, 18:35 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag tycker det skulle vara fantastiskt att höra Under African Skies överhuvudtaget ;) Och såvitt jag vet skrev han den; men det är väl bara för att jag inte kan tänka mig att någon annan skrev den...?

Välkommen hit, Adam! :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Sara / ringoreiel
Sep-20-2004, 13:32 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Det var ju många co-writers på "Graceland". Han sjöng den med en kvinna jag inte kommer ihåg vad heter på CD:n, och med Miriam Makeba på "Graceland in concert - 87" DVD:n.

Elin - Vilka av Paul´s albums har du?

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Elin
Sep-20-2004, 18:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Just det, han sjöng den tillsammans med Linda Ronstadt. (Pinsamt om jag har fel på det här nu... ;P) Och jag är lite stressad så svaret blir kort - jag har bara tre album och alla är LP tyvärr - There Goes Rhymin´, Concert In The Park ´91 och One-trick pony.
Önskar jag hade dem på cd med, så man kunde sätta den på repeat ^_^ (Apropå det letar jag desperat efter One-Trick Pony-mp3s..)

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Sara / ringoreiel
Sep-21-2004, 16:24 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Tror inte du har fel :) Det låter rätt. Vet inte med dina mp3s, jag kunne inte hitta dom heller. Jeg försökte KaZaA och winmx, och har sökt på google också. Hittade bara "Jonah", "Nobody" och "One-Trick Pony". Men jag har ju CD:n så om jag kommer till min bror i morgon eftermiddag, och du är online, då kan jag ju skicka några sångar. Men det är ju inte mp3. :/

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Stella
Sep-21-2004, 18:30 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Ok, bli inte arga nu, kära församling. Nu ska jag göra något som jag egentligen inte får här på Paul Simon sidan. Jag måste bara fråga...

Sara - Har du skickat brevet? Eller ligger det och dammar? :P

Förlåt, kära människor, för denna icke-paulsimon-fråga!

  [Like] [Reply] - [Readers: 536 ]

Page: [1] ... [3] [4] [5] [6]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top