www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineMitt livs konsert!

Page: [1] [2] [3] [4] [5] [6]

AuthorComment

Stella
Sep-05-2004, 17:16 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Martin, det var en jättebra idé om alla vi träffades om/när de kommer till Sverige eller någon annan stans häromkring! Snacka om att vi skulle ha jättemycket att prata om! Det vore jätteroligt!

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Stella
Sep-05-2004, 17:21 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Elin - Du menar Garfunkel´s Watermark? Jag har det! :) Vad tycker du om det? Gillar du själva låten "Watermark"? Jag tycker att den är väldigt lugn och fin. Jag tycker också väldigt mycket om det. :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Elin
Sep-05-2004, 22:08 GMT
IP:
Sweden


Send private message

*vinkar* Hej Stella! Visst menar jag Garfunkel´s Watermark! (har det på LP) Det är en sak jag undrar, förresten; är Fingerpaint med på ditt album? Har fått höra från någon att det bara trycktes med den på i Europa, och att den är sällsynt. Fast jag har ju den...
Själva låten Watermark tycker jag lika mycket om som hela albumet - det är ett album som behöver två eller tre genomlyssningar innan man börjar uppskatta det, tycker jag.
Watermark (låten) är bra, lugn och fin som du säger - men det finns bättre på albumet. :) (Wooden Planes eller Crying In My Sleep)

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

laban
Sep-06-2004, 09:41 GMT
IP:
Norway


Send private message

De spilte verken Graceland eller noe annet i Oslo som ikke har vært med på de andre Old Friends-konsertene. Enkelte aviser skrev mye tøv etter Oslo-konserten (f.eks. at the Everly Brothers spilte FØR S&G), og røpet ufrivillig at de ikke hadde noen journalist til stede der.

Denne artikkelen er seriøs og gir et riktig bilde av konserten:

http://pub.tv2.no/TV2/underholdning/musikk/article
257071.ece


Jeg var en av de 8000 i Oslo Spektrum og er veldig glad for det.

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Sara / ringoreiel
Sep-06-2004, 11:10 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Elin och Stella - WATERMARK! Det är mit favorit Artie album! Jag har det bara på LP, och min LP spelare är lite tokig, men lysnar på det så ofta jag kan! Coveret hänger på min vägg tisammans med 8 andra AG/PS/SG covers ;)
Watermark (sången) är nog en favorit hos mig! MEn tycker också om att Paul ocj James Taylor är med på (what a) wonderful world!

Stella - Vad roligt att se dig här!! brevet kommer snart :)

Klart att vi alla ska träffasnär Paul/Art kommer! Tror inte att dom kommer tilsammans igen!

Skriver om Tjeckien senare. är i skolan just nu, och borde arbeta. Hmm.. :/

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Elin
Sep-06-2004, 16:36 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Tyvärr har du nog rätt, Sara; de kommer nog inte tillsammans igen. (Fast vem vet, om tio år så kanske... ;) ) Det påminner mig; visst ska vi väl allihopa skicka in påminnelser till dem när de fyller år och påpeka att de lovat att sitta på sin jäkla parkbänk?! ;)

(what a) wonderful world? Okej, men den är väl inte på Watermark-albumet...? Eller missförstod jag dig kanske, Sara?

Jag har det också bara på LP; vilka har du? (Min LP-spelare är gammal men bra, det är överföringen mellan spelaren och förstärkaren som är lite knas för mig.) Jag har tre AG-LPs, tre S&G-LPs och tre PS-LPs. Jag tycker om när saker och ting går jämnt ut (;))

Är det NÅGON som har Fingerpaint på CD? Snälla, svara mig isåfall.

Lätt desperat Elin

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Sara / ringoreiel
Sep-07-2004, 13:08 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jo, den är på min LP! Jag är 100% säker, men ska kolla i alla fall. Men jo, för den är inte på Breakaway eller My Best, och det är dom enda Art LP jag har! Det är nummer 1 på sida 2 tror jag!

Jo, såklat ska vi påminna dom! Och så reser vi alla tilsammans till den där parkbänken och sover där i flera dagar så vi kan stå närmast! ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Elin
Sep-07-2004, 14:42 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jo, jag vet att den är på din, Sara. Upptäckte just hur det ligger till; Watermark med Fingerpaint gick inte direkt rätt upp på listorna, så Art och producenterna rusade iväg och spelade in (what a) wonderful world och så gavs LPn ut på nytt. Och det är därför som Watermark med Fingerpaint är så sällsynt, eftersom den versionen bara existerade några månader, i holländsk press dessutom. (Vilket stämmer bra; min är holländsk!) Och så har vi fått en historielektion med. Skulle vilja höra (what a) wonderful world...
Åååh, Breakaway... kanske man borde köpa; rekommenderar du den, Sara?
Mm, Hang On (Scissors Cut) spelar nu, gillar den låten. (Fast inte lika skarpt som jag gillar Crying In My Sleep)

... flera dagar innan? Försök med en och en halv vecka. Hoppas det är i Central Park (har alltid velat åka dit) för då skulle vi kunna campa? Jag har ett fyramannatält, så där kan vi väl klämma in oss sex, sju pers. ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Stella
Sep-07-2004, 17:32 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Hej hej Elin! Jag har bara Watermark på CD...
Jag håller med om att Crying In My Sleep är en riktigt bra låt!
Du frågade någonstans om vi tyckte att du skulle skaffa Art´s Breakaway - och det tycker jag. Det var den första, och den enda för övrigt, LP:n med Art jag köpte. Jag tycker att det finns riktigt många bra låtar på den!

Är det många här som har många LP eller CD med Simon and Garfunkel? Har vi några storsamlare här? :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 427 ]

Stella
Sep-07-2004, 17:38 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag tror inte heller att de kommer hit till Sverige igen tillsammans... men jag önskar att de kunde göra det.

På Watermark albumet finns (What a) Wonderful World med, det är jag 100% säker på.

  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Elin
Sep-07-2004, 20:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jo, jag vet att den är med; drog just en lång föreläsning på ämnet i mitt svar till Sara. ;)

Stella, Sara - MSN?

Är det någon här som är en vidare tekniker förresten, eller experter på äldre skivspelare? Isåfall tar jag gärna en konsultation...

Vet inte om jag är någon storsamlare; men jag letar upp allt material jag kan (på LP! Skulle inte ha råd med skivorna eller DVDs med dem)
LPs är kul, väldigt högt nostalgivärde även för oss som inte var där från början. LPns tid var långt förbi när jag fick upp ögonen för dem; man får en känsla av gammalt när man spelar dem. Och det är nog det som lockar mig, i alla fall. :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Sara / ringoreiel
Sep-08-2004, 13:10 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag köper allt jag kan med dom (när jag har råd). Har mycket blandat LP och CD, men kan värkligen rekomendera DVD´erna!

Jag vill höra fingerpaint!! :/
Tycker att det är så jätte svårt att få tag på Art CD/LP. Också på internet!! Var köper ni era Art grejer?

Har ni sett coveret på "The Collection - S&G" LP´en? Är jag den enda som elskar det???

Min msn: [email protected]
men min mail är: [email protected]

  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Stella
Sep-09-2004, 15:36 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag är verkligen ingen tekniker, det är ett som är säkert! :)

Jag är alldeles galen i S&G´s LP och CD! :D Försöker att skaffa mig en komplett samling, men vet inte riktigt hur det ska gå till... Art´s album är ju, som jag tror Sara sa, väldigt svåra att få tag i. I staden jag bor i finns det inte en enda skiva med Art, inte i alla fall på de ställen jag har letat på.

Jag håller med om att det är en härlig känsla med LP! Man måste putsa dem ibland, och så sätta ner pick-upen, och allt sånt där som man inte behöver med CD :P


Min msn: [email protected]
Hotmail: [email protected]

  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Stella
Sep-09-2004, 15:38 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det känns som om jag är den yngsta i det här forumet... Jag kanske är det? Jo, det är jag nog.

Men tro inte att jag är liten för det! Jag är faktiskt bara ungefär en månad yngre än Sara!!! Och dessutom är jag stor och stark! Moahahah!

  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Elin
Sep-09-2004, 18:28 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Men Sara, vad bra; då kan du skydda oss mot elaka Metal-fans när vi alla drar ner till någon PS/AG-konsert endera dagen.. :P (Och mitt tält-erbjudande står kvar ;) )

Mm, det är inte så dumt med LP, nä. Det enda som gör mig irriterad är när man råkar repa skivan, eller när ljudet blir knastrigt och dåligt. Ja,d et är charmigt, men nej, det är inte roligt i längden. Det råder dödsstraff på att röra mina LPs utan tillåtelse - åtminstone om man inte råkar vara min mamma! ;P Hur gammal är du då, Sara? Själv är jag sexton.

  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Page: [1] [2] [3] [4] [5] [6]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top