www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineMitt livs konsert!

Page: [1] [2] [3] [4] [5] [6]

AuthorComment

Sara / ringoreiel
Aug-20-2004, 13:31 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag ska till Tjekkiet (heter det på danska, vet inte med svenska) från på söndag ock en vecka fram med min klass. Men när jag kommer hem får vi väl träffas på msn!

Ps.. Citizen är värkligen bra! ..tycker jag! Och kom ihåg, jag har bara den korta versionen

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Pelle Karlsson
Aug-23-2004, 07:15 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Paul Simon soloskivor är för det mesta helt underbara, mina favoriter är de tre första plus song of the capeman och Graceland, Hearts And Bones är också stundtals en höjdare, däremot Rhymin of the saints anser personligen jag vara hans sämsta soloskiva, dock måste jag säga att de låtarna på den skiva oftast blir bättre live än på studioskiva, Rhymin of the saints får i mitt tycke 3 stjärnor av fem.

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Sara / ringoreiel
Sep-02-2004, 12:25 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag vet värkligen inte vilken som är på min sista plats. Men jag tror nästan att "There Goes Rhymin´ Simon" är favoriten. men det ändrar sig nog.. Jag lyssnar nästan bara på "Learn How To Fall" och "st. judy´s comet" för tiden!

Vad tycker ni om "learn how to fall"? Tycker inte att det är en av hans bästa texter men tycker värkligen om melodien!! :D

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Elin
Sep-02-2004, 18:11 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Sara - jag instämmer. Texten känns inte så viktig, det är ingen man kommer ihåg (förutom refrängen) men melodien är jättebra.
Så lustigt att du valde just det albumet, det är mitt favoritalbum; även om jag bara tagit mig igenom runt fyra av dem (tror jag) so far... Har There Goes Rhymin´ Simon på LP - högt nostalgivärde ;)
Känns som om jag sjunger eller nynnar på St. Judy´s Comet hela tiden dessa dagar, den är verkligen väldigt speciell, inte sant? Älskar när han sjunger "´Cause if I can´t sing my boy to sleep, well it makes your famous daddy look so dumb" och så det där lilla skrattet i rösten som man nästan inte lägger märke till, när han upperar "look so dumb". Jättefint!

Kommer inte riktigt ihåg vem det var som skrev om Songs From The Capeman men Adios Hermanos är verkligen, hm... jag vet inte vilket ord jag ska använda. "Beroendeframkallande" får duga!

Är det någon som har hört albumet Watermark? Skulle gärna diskutera det isåfall, tycker väldigt mycket om det. :)

Elin

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

pelle
Sep-03-2004, 10:04 GMT
IP:
Sweden


Send private message

There goes rhymin är i mitt tycke en av hans allra bästa album, Learn How To Fall är också en riktig höjdarlåt. Mina rangordningar på Simon skivor ser ut som följer samt betyg 1-5
songs of the capeman 5
Still Crazy 5
There goes rhymin5
Graceland 5
Paul Simon 5
You´re The One 4
Hearts And Bones 4
One Trick Pony 3
Rhymin of the saint 3

Hans allra bästa låt är svårt att plocka ut men How the heart approchaed eller I do it for you Love, born in purto rico ligger högt hos mig

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Martin -- Borås
Sep-03-2004, 16:57 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag skulle säga att Graceland är det bästa albumet och jag vill inte behöva märka ord här, men det heter inte rhymin of the saints utan Rhythm Of The Saints.. kanske blandar ihop det med There goes Rhymin Simon eller Live Rhymin ;-).. I min mening så är Rhythm of the Saints hans näst bästa album.. speciellt första låten, Obvious Child som har de bästa trummorna jag någonsin har hört och cool, cool river där han skrivit sin bästa refräng någonsin

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Elin
Sep-04-2004, 11:41 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag hörde just The Obvious Child för första gången i mitt liv, och ja, trummorna var imponerande. Men jag tycker ändå att The Boy In The Bubble, Graceland, You Can Call Me Al slår den låten.
Cool, Cool River är underbar att lyssna på; men eftersom jag inte kan komma ihåg refrängen för tillfället kan jag nog inte säga något.
Hans bästa skiva? Vad sägs om "Concert In The Park" - det är tokbra låtar rakt igenom (är det inte lustigt att det är just i Central Park, tio år senare, och att LPn är på två skivor med två sidor var - precis som C.P.C? ;) ) och att det sedan är live gör inte det hela sämre.

(Kom just på något som förbryllar mig; tänk att man fortfarande gav ut LPs 1991. Undrar varför?)

Elin

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Stella
Sep-04-2004, 12:21 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Hej Sara! Jag undrade just om de tvar du som vad Sara / Ringoreiel! Du är verkligen aktiv här! Hoppas att du har haft det bra i Tjeckien, längtar efter ditt brev! :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Stella
Sep-04-2004, 12:25 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag var jättelångt, eller relativt långt, från scenen. Hur lyckades du få så bra platser?
Kommer du till Sverige och ska se Paul Simon, så kan vi nog gå tillsammans... Tror att jag kommer att ha råd, har redan börjat spara.

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Martin -- Borås
Sep-04-2004, 12:44 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Concert in central park -91 är bra.. men den har en brist och det är inte framförandet av låtarna som inte är bra utan inspelningen. jag tycker att man hör publiken för mycket.. central park 81 är då bättre gjord.. men vad ska man göra när man har 750 000 skrikande åskådare=)

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Nila
Sep-04-2004, 14:05 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det är ju så himla svårt att rangordna vilka skivor/låtar som är bäst, men ändå kan jag inte låta bli att försöka... =) En av mina absoluta favoritskivor är faktiskt Rhythm Of The Saints. Arrangemanget och - som sagt - trummorna är helt underbara på hela skivan. Jag gillar Spirit Voices (älskar versionen han körde live på Skansen 2002!) och The Coast bl.a. Och när vi nu ändå är inne på soloskivorna så är Graceland ett helt suveränt album. The Boy In The Bubble och Graceland är underbara låtar!

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Elin
Sep-04-2004, 17:04 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag tyckte inte alls om versionerna av bl.a. Kodachrome och Me and Julio på Concert (pauls, menar jag då) men annars tycker jag det är bra. Skulle vilja höra hela Graceland-albumet... :)
Är det någon som har Kazaa eller Napster eller DC (DC++?) eller liknande? I så fall har jag en tjänst att utbe av den personen, är jag rädd...

Elin

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Martin -- Borås
Sep-04-2004, 23:15 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Fasen nu när Sara berättar om PS 2002 skansen så får jag gåshud asså.. kommer t.o.m ihåg hur jag kastade småmynt omkring mig o låtsades leta efter dom när jag egentligen tryckte mig längst fram till staketet.. Tyvärr måste jag säga att PS skansen var bättre än S&G i Globen.. kanske för att det var första gången jag fick se min gud.. om de/art/paul nånsin kommer tillbaka till sverige så får vi gadda ihop oss ett gäng från detta forumet o träffas för fasiken, vi skulle kunna ha de mest intressanta konversationerna..

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Martin -- Borås
Sep-04-2004, 23:16 GMT
IP:
Sweden


Send private message

sorry menade Nila o inte Sara

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Elin
Sep-05-2004, 14:19 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Haha! Martin, m. bra taktik! Och det är klart vi får gadda ihop oss och dra till hans/deras konsert när (om?!) de kommer till Europa... fasiken, vi borde gadda ihop oss allihopa ändå någon gång ;)
(Men glöm inte ta med gitarrer - och småmynt)

  [Like] [Reply] - [Readers: 484 ]

Page: [1] [2] [3] [4] [5] [6]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top