www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineMitt livs konsert!

Page: [1] [2] [3] [4] [5] [6]

AuthorComment

Elin
Aug-09-2004, 21:02 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Underbart, fem meter! (Vi stod ungefär femton, tjugo meter ifrån, och kunde väl ha trängt oss fram om vi velat men det verkade fånigt. Vi såg ju bra ändå!) Om jag ska vara ärlig tyckte jag att ljudet var jättebra - eller så var jag bara helt enkelt för salig för att lägga märke till ljudkvaliteten.
Om jag ska vara ärlig en gång till så var jag knappt säker på att en koncert-DVD/CD skulle ges ut! (Måtte den komma snart...)
Varsågod (apropå hjälpen) det kostade ingenting. Vi fans måste ju hålla ihop. ;)

Om någon har lust att prata (alltså chatta) med mig så finns jag på användarnamnet Forodrenelin på AOL.

Förresten köpte jag just LPn The Concert In Central Park (med liten samlarbok/texthäfte till, jippie) så gläds med mig allihopa!!

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Sara / ringoreiel
Aug-10-2004, 14:18 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag gläds med dig ;)

Jag har ritat av Art från 2 av bildarna i den boken.
Ser värkligen fram emot Paul´s nya CD också. Det blir värkligen spännande! Tror ni att det bliver ett "You´re The One" sorts album, eller som några av dom tidigare?

Tycker inte att det är så många som skriver i det skandinaviska forumet längre? Var tog alla vägen?

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Anna
Aug-10-2004, 21:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Väntar på ett spännande ämne att diskutera kanske... och nu kom det ju ett. =)

Jag längtar verkligen oxå efter Pauls soloskiva! Man undrar när den kommer, det har ju sagts ett antal olika datum tidigare. Svårt att säga vad det blir för "sorts" skiva, tycker jag. Varje gång jag hör en låt av Paul Simon, som jag inte hört tidigare, blir jag lika imponerad över vilken otroligt bra låtskrivare han är!

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Sara / rignoreiel
Aug-12-2004, 16:40 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Ja, samma här. Tycker faktisk att det ibland kan vara lite lättare att förstå hans solo sångar änn S&G sångarna. Jag tycker att det skulle vara roligt med något lite "There Goes Rhymin´ Simon" agtigt. Och jag hoppas värkligen att han också sjunger några av klassikerna om/när ham kommer! "The Boy In The Bubble" skulle jag så gärna vilja höra live! Det är en av favoriterna på "You´re The One" dvd:n.
Vilka Simon-favoriter skulle ni gärna vilja att han spelade?

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Elin
Aug-13-2004, 01:24 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Åh, jag önskar jag hade hört tillräckligt mycket solo-Simon för att kuna hänga på i den här diskussionen. Tyvärr har jag än så länge förblivit ett S&G-fan bara - men i och för sig är det ju hans låtar i alla fall.

Kramar, E.

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Anna
Aug-13-2004, 13:34 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det är ju inte för sent att börja lyssna på hans soloskivor iofs, Elin. Det är en av de underbara sakerna med hans musik, tycker jag... Han har gjort så otroligt mycket bra att det finns så himla mycket att utforska! Jag har lyssnat på hans musik sen jag var 14 (är 26 nu), och jag har fortfarande inte hört allt han har gjort. Och jag har ingen brådska heller. Visst skulle jag kunna gå ut och köpa varenda skiva han har gjort för att få höra allt med en gång, men jag vill hellre "spara" några låtar. Att upptäcka nya låtar är bland det bästa som finns, så jag vill gärna ha några kvar... =)

Om jag får möjlighet att se Paul Simon live igen så finns det en av mina favoriter jag ännu inte fått höra live, och det är For Emily, Whenever I May Find Her. Sen gillar jag verkligen Rhythm Of The Saints-skivan, så några låtar därifrån skulle vara trevligt... t.ex. Proof och Spirit Voices (de båda var helt suveräna när han körde dem på Skansen 2002)

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Elin
Aug-13-2004, 21:36 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag tänkte väl börja så smått att utforska vad han har gjort, jag är bara 16 så jag har ju all tid i världen... fast jag funderar på om det inte kunde vara klokt att skaffa sig exemplar av hans "pieces" innan han dör -en hädelse på detta form, jag vet- för jag misstänker att priserna stiger betydligt efter det och visst har jag inget emot att dyrka Paulie men jag vill gärna ha råd med det också... :P

Jag tycker också hemskt mycket om For Emily, det gjorde mig lite besviken att inte få höra den på konserten.
Några andra starka låtar -i mitt tycke- är April Come She Will, Kodachrome, Fifty ways to leave your leaver, Still crazy (after all these years), Late In The Evening och American Tune. (Det undgick väl ingen att man kan återfinna alla de låtarna på C.P.C-skivan...) Speciellt American Tune ger ett underbart intryck.

Har någon hört Citizen of the Planet än?

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Mimmie
Aug-16-2004, 14:53 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Hej Jonas!! För jag antar att det är du herr Christofferson?! Håller med dig om att det va synd att dom inte spelade citizen, fast det vet du väl redan!! Ha det finemang!!

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Mimmie
Aug-16-2004, 14:58 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Elin!!

Hej!! Är också 16 och stort fan av S&G.. Har du msn?

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Elin
Aug-17-2004, 09:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Absolut, Mim! ([email protected])

Kul att träffa någon som är i samma ålder med samma idoler ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Sara / ringoreiel
Aug-17-2004, 15:11 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag är 14, och har varit fan sedan jag var 12-13 år. Närmare 13 tror jag.

Elin - Ja, jag har hört citizen. I alla fall den korta versionen, om det är den du menar. Kan skicka den till dig över msn om vi träffas där någon dag.

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Mimmie
Aug-17-2004, 19:44 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Sara!!

Skicka den till mig också!!
[email protected]

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Mimmie
Aug-17-2004, 19:45 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Elin!!

Tycker jag också!! Har addat dig nu.. Ska bli kul och prata med dig :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Elin
Aug-18-2004, 21:43 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Sara - jag skulle bli otroligt tacksam!

Mim - jag lurpassar på dig online... ;)
Är det du som har skrivit på artgarfunkel.com förresten?

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Mimmie
Aug-19-2004, 11:49 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Japp :)
Det är jag det!!

  [Like] [Reply] - [Readers: 482 ]

Page: [1] [2] [3] [4] [5] [6]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top