www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineMitt livs konsert!

Page: [1] [2] [3] ... [5] [6]

AuthorComment

Nila 
Jul-26-2004, 20:44 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag älskar att gå på konsert och har varit på en hel del, och kan konstatera att Simon & Garfunkel i Globen igår var det absolut bästa jag sett! Konserten var suverän och det var riktigt bra ös på publiken! Vad tyckte ni andra? Och hur var det i Oslo och Köpenhamn?

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Jonas
Jul-26-2004, 22:24 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det var helt otrolig! Allt från röster, gitarrspel och resten av bandet till ljussättning och video klippningen på Tv-screenerna var helt perfekt! Är dock lite avundsjuk på att Graceland spelades i Oslo, vore kul att få höra lite fån den skivan.. men frågan är ju vilken låt de skulle slopa i så fall? Vore kul om man skulle få höra citizen of the planet också.. Jaja jag har inget att klaga på, det var helt klart blan det bästa jag någonsin gjort!

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Martin
Jul-27-2004, 07:23 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Kan någon hjälpa mig lite med en spellista från Globen, jag är alldeles förvirrad.

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Jonas
Jul-27-2004, 14:18 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det finns en under live, tour 2004 och sedan The Globe, Stockholm.. tror att den stämmer i alla fall

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Nina
Jul-28-2004, 08:24 GMT
IP:
Norway


Send private message

Konserten i Oslo var strålende! Faktisk bedre enn jeg hadde ventet! Og slettes ikke bare en dyr og deilig nostalgitripp. God steming på scenen og begeistret publikum.(men hvordan greier folk å sitte så stille når det svinger så bra?)Art småpratet og sa "tusen takk" innimellom låtene. Paul imponerte på gitar og stemmen hans synes jeg var veldig bra. Morsomme overraskelser på scenen fra Mark Stewart og kompanjongen Rob Schwimmer med underlige instrumenter som theremin, Hohner Claviola og TombaDoo! 1370,- kroner var mye å betale for en konsert, men det var verd hver krone. En stor opplevelse og et minne for livet!

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Nina
Jul-28-2004, 08:39 GMT
IP:
Norway


Send private message

Du trenger ikke være misunnelig på Oslo, for Graceland ble ikke spilt her (Ikke Bright Eyes heller for den saks skyld)
Spillelisten, i følge avisene, var: Old Friends, A Hazy Shade Of Winter, I Am A Rock, America, At The Zoo/Baby Driver, Kathy`s Song, Hey Schoolgirl. (Everly Brothers:Wake Up Little Suzie, All I Have To Do Is Dream, Let it Be Me) Bye, Bye, Love (Med The Everly Brothers) Scarborough Fair, Homeward Bound, The Sound of Silence, Mrs. Robinson, Slip Slidin`Away, El Condor Pasa, Keep The Customer Satisfied, The Only Living Boy In New York, American Tune, My Little Town, Bridge Over Troubled Water. Ekstranumre: Cecilia, The Boxer, Leaves That Are Green, 59th Street Bridge Song(Feeling Groovy)

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Pelle
Jul-28-2004, 17:22 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag var i Köpenhamn och måste säga att de var i toppform, nästan allting lät som om man drömde, only living boy och keep the customer var enastånde, sound of silince och bridge bättre går det inte, någon plump då ? ja tyvärr en inte allt för lyckad Homeward Bound men ett visst svinn får man räkna med.

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Pelle
Jul-28-2004, 17:22 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag var i Köpenhamn och måste säga att de var i toppform, nästan allting lät som om man drömde, only living boy och keep the customer var enastånde, sound of silince och bridge bättre går det inte, någon plump då ? ja tyvärr en inte allt för lyckad Homeward Bound men ett visst svinn får man räkna med.

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Anna
Jul-28-2004, 21:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag såg konserten i Stockholm i söndags och det var det bästa jag någonsin varit med om! Jag har i 10 års tid drömt om att få se en konsert med S&G, men trodde aldrig att jag skulle få uppleva det. Med andra ord hade jag väldigt höga förväntningar inför denna kväll, och de gamla gubbarna lyckades verkligen leva upp till allt jag drömt om! Det var precis så bra som jag alltid föreställt mig att det skulle vara! Kommer aldrig glömma denna kväll...

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Anna
Jul-28-2004, 21:19 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag är så klantig!! Jag var överlycklig efter konserten efter att ha lyckats smuggla in kameran och kunnat ta 5 eller 6 bilder från ett jättebra utgångsläge (rad 2). Sen var jag så otroligt klantig och dum att jag GLÖMDE MIN KAMERA på en rastplats på vägen hem! Kameran är gammal och den skiter jag fullständigt i om jag aldrig får tillbaka, men bilderna!! Jag blir så ARG! Finns det någon som lyckats ta några hyfsade bilder på konserten i Sthlm?? (Eller någon av de andra?)

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Elin
Jul-31-2004, 23:24 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Hallå Pelle, jag var också på konserten i Köpenhamn. (Bor man på västkusten blir det lätt så att man besöker Danmarks huvudstad snarare än ens egen!) Jag måste säga att -förresten, man hörde låtarna ringa igenom huvudet i en hel vecka efteråt- jag inte kan klaga på en enda låt de framförde. Jag tyckte nog att de klarade Homeward Bound ganska så bra, faktiskt, men det är klart, det var absolut inte den bästa låten. Annars så höll alla de andra en mycket hög standard, och jag kan ärligt säga att det var "the concert of my life".
Det som var dåligt var den jävla pausmusiken, jag höll på att bli tokig! Till slut trodde jag att jag skulle tala i takt till den. Det var nonchalant av dem.

Åååh, vågar vi hoppas på fler turnéer och konserter...?

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Pelle
Aug-02-2004, 08:38 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Absolut påfrestande paus musik, ren terror skulle jag vilja säga, annars var det kanon, vilket väder i Danmark rena medelhavstempraturen ha det bra

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Sara / ringoreiel
Aug-02-2004, 11:37 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Elin -

Pausmusiken var värkligen irriterande! Jag hoppas att Paul kommer till Europa igen när den nya CD skivan släpps.


Det var absolut också den bästa upplevelsen i mitt liv! Speciellt när Paul såg åt mitt håll, och jag skickade en kyss igenom luften med handen till honom (vet inte vad det heter på svenska), och han skickade ett tillbaka, plus ett stort leende. Tror aldrig jag har varit så glad :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Elin
Aug-07-2004, 20:01 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Ååååh! Lyckliga, lyckliga du, jag är jätteglad för din skull!! Och otroligt avundsjuk också, givetvis, men glad med, jag lovar!
Trevligt att höra att jag inte var den enda som hatade pausmusiken :P

Då måste du stått ganska långt fram för att kunna ge honom en slängyss, va? (Slängkyss är ordet du letar efter, förresten)

Lyckliga, lyckliga du!

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Sara / ringoreiel
Aug-09-2004, 13:16 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Vi tror att vi var omkring 5 meter från scenen. Så det var ganska nära. Jag hoppas värkligen att Paul kommer till Skandinavien med sin nya CD! Men då ska jag se honom i Sverige eller Norge, för där är ljudet troligen bättre änn i "Parken", Danmark.

Vet ni när den nya koncert DVD och CD kommer till Europa?

..Och tack för hjälpen med "slängkyss" ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 578 ]

Page: [1] [2] [3] ... [5] [6]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top