www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlinePaul´s 65th Birthday

Page: [1]

AuthorComment

Bonnie
Jun-18-2006, 17:13 GMT
IP:
USA - United Staates America


Send private message

Please pardon my posting in English. Someone please feel free to translate into Sweedish. I apologize I don´t speak the language, but didn´t want to leave anyone out. I usually look at the English forum only.

Here´s my thought: Paul Simon´s 65th birthday is coming up in October. When asked recently (and somewhat frequently) why it took him 6 years to come up with another solo album, his answer has been 2-fold: (1) bombing of the World Trade Towers in New York, which he said "stopped the world" and (2) his 60th birthday, which he said, "stopped me." If that´s what his 60th birthday did, imagine his 65th. Obviously he´s a sensitive man and age is likely making him more "in tune with nature, mortality, etc." I think one of the greatest tributes people can give one another is to say that they care for one another and their existence means something. My idea for a present is simply to send Mr. Simon a DVD of 20-second spots taped from people All Around The World saying that. Borrowing from Bodo´s questionnaire on this site, people could say something like, "My name is __________, I´m from ___________ and I just wanted to tell you that I Love your music. Your song/lyric _______________ really has special meaning to me. I saw you in concert in ___________ and I´ve been a fan ever since." Then maybe after all the individual 20-second clips, there can be film of everyone individually saying "Happy Birthday from (Austrailia/Germany/London/whereve
r."

Here are some preliminary "procedures" or "answers" to initial questions I think people may have:
1. no advertising or self-promotion. In fact, I think the more anonymous this is, the better. Maybe even so far as using first names only. I don´t think the important thing is our names, rather that we are people from different ages, races, religions, and nationalities who have been touched by Paul Simon and therefore have a connection.
2. Do I think Paul Simon will ever watch the DVD once he´s given it? I do. He was given a tape of music and listened to it, which led him on the whole journey to S. Africa to record Graceland.
3. How do make a DVD from all over? Individually tape our 20-second or so greetings, E-mail to me at:
[email protected]
I´ll be happy to put the DVD. I´ll be happy to send to Bodo to post or stream or whatever if he wants me to.
4. How do we give Paul Simon the DVD? Anonymously, of course. Either through his management company or his business address. I don´t think that will be a problem. No return address so no one individual gets "credit." All one unified gift from fans across the globe.

My tentative timeframe:
July & August - gather videos
September - put videos together into DVD
end of Sept./beginning of Oct - try to get DVD to Paul Simon

That´s it. I´ll be happy to send updates periodically to let everyone know about how many videos I´ve received and what countries are represented, if people are interested. Meanwhile, if you have any questions, please post them to the English forum as that is where I check. I´ll try to check this forum periodically, too, but, again, my apologies, I don´t speak this language. Thanks for letting me include this message. I´ll love anyyone here who want to be represented on the DVD to send in a clip.



Use SEND to share on Facebook or A.M.P.S


  [Like] [Reply] - [Readers: 426 ]

Bonnie
Jun-20-2006, 18:11 GMT
IP:
USA - United Staates America


Send private message

Vänner förlà¥ter min fattigt svenskt - jag använder en bearbeta för översättning, därför att jag inte talar sprà¥ket. Jag postade ett meddelande redan, men borta inga svar. Funderare I detta är, därför att jag postade pॠengelskt. Jag önskar att posta i svenskt för att inkludera sॠmà¥nga Paul Simon beundrare som möjlighet. Nà¥gon kan känselförnimmelsen frigöra för att översätta till svenskt förbättrar, om det min meddelandet inte översätter väl. ßr här min tanke: I Oktober skar Paul Simon firar his födelsedag 65. När frà¥gat för en tid sedan (och litet vanligt) varför den tog honom 6 à¥r för att anteckna en annan solo solo album, hans svar var veck 2: (1) centrerar bombningen av världshandeln i New York, som han sade att â?stoppade världenâ? och (2) hans födelsedag 60, som han sade, â?stoppade mig.â?, Om är detta vad hans födelsedag 60 gjorde, föreställ hans 65. Självfallet är han en känslig man. Funderare I, som den av det största komplimangfolket kan ge ett another, är till nà¥got att säga som de att bry sig om another, och som personens existenshjälpmedel nà¥got. Den min idén för en gà¥va är enkelt att överföra till Mr. Simon en DVD av 20 andra fläckar av folk frà¥n runt om världen träffande Paul Simon hur mycket honom och hans musikmedel till dem. Folket kunde nà¥got att säga nà¥got nà¥got liknande â?som jag är __________, frà¥n ___________, och jag gillar din musik. Din song_________ eller lyrisk _________ har egentligen den speciala significancen med mig.â?, Nà¥got som är personlig. Nà¥got som har egentligen menande. Att là¥ter Paul Simon veta honom, har gjort en skillnad i ditt liv. Därefter kanske efter alla de olika 20 andra videosna, varje personcannà¥got att säga â?lycklig födelsedag frà¥n (Austrailia/Germany/London/whereverâ? eller i, whatever sprà¥k personen önskar. Här â?svararâ? nà¥gra â?indledande proceduesâ? eller av för att märka med sina initialer av ifrà¥gasätter som I-funderare, som folket kan ha: 1. nr.publicityen eller konsten av bil-stà¥ende-befordran. I faktum I-funderare, att mest anonym detta är, det mest väl. Kanske ändॠlà¥ngt som använda endast förnamn. Snarlik I inte funderare, att det viktiga tinget är và¥rt namnger, det som vi är folk av olika à¥ldrar, races, religions och nationalities, som var berörda vid Paul Simon, och har thus en anslutning. 2. Observerar I-funderare Paul, som Simon skar, aldrig DVDEN en gà¥ng den som den ges? I. Den gavs ett musikband av musiken och lyssnades den, som bar ut den över huvud taget voyagen till S. Afrika till det Graceland rekordet. 3. Hur gjort en DVD frà¥n överallt? Fästa individuellt bindemedel tejpar till và¥ra 20 andra eller thus hälsningar, e-post med mig med: [email protected] I skar är lycklig att sätta tillsammans DVDEN. Jag skar är lycklig att överföra DVDEN till Bodo för att posta, om han önskar till eller canen. 4. Hur ger vi till Paul Simon DVDEN? Anonymously naturligt. Vid hans ledningföretag eller hans studio tilltala. Jag funderare den skar inte är ett problem. Ingen retur tilltalar, sॠingen fà¥r individuellt â?krediterar.â?, Min kalender: Juli och Augusti - fॠvideos September - gör DVD avsluta av Sept. /beginning av Oct. - försök att fॠDVD till Paul Simon Voilà . Jag skar är lycklig att överföra uppdateringar l5At periodvis varje veta hur mycket videos mig mottog och som länder föreställs, om folket intresseras. Stunden som väntar, om du har nà¥gra, ifrà¥gasätter, please meddelar dem till den engelska forumen, som det är var jag kontrollerar. Jag skar försök att kontrollera denna forum periodvis, ocksà¥, men, stilla min ursäkter, talar jag inte detta sprà¥k. Tacka dig là¥t mig inkludera detta meddelande. Jag skar lik anyyone här vem önskar att föreställas pॠDVDEN för att vara inklusive.

  [Like] [Reply] - [Readers: 425 ]

Nina 
Jun-21-2006, 10:16 GMT
IP:
Norway


Send private message

Hello Bonnie -
I just posted a message in the english forum: I think your idea is great and I will contact some of the Norwegian fans to hear what they think of it and if they want to participate in the DVD.

  [Like] [Reply] - [Readers: 425 ]

Bonnie
Jun-21-2006, 15:47 GMT
IP:
USA - United Staates America


Send private message

Nina,
Thank you. I´d Love to have as many people involved as want to be involved.

  [Like] [Reply] - [Readers: 425 ]

Sandra 
Jul-14-2006, 18:33 GMT
IP:
Finland


Send private message

I think itś a great idea!

  [Like] [Reply] - [Readers: 424 ]

Bonnie
Aug-09-2006, 23:05 GMT
IP:
USA - United Staates America


Send private message

Nina and Sandra,
Thanks for your enthusiasm. I didn´t receive any video clips, so I´ve changed the idea a little. I´ll collect written greetings (letters, birthday cards, drawings, etc...) to place in a binder to send to Paul Simon. You can send either via postal mail or e-mail:

Paul Simon´s 65th Birthday
c/o 7710 Westwind
Houston TX 77071
USA

or [email protected]

I hope you´ll send something. Regards!

  [Like] [Reply] - [Readers: 424 ]

Page: [1]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top