www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlinePaul Simon tour

Page: [1] [2] [3]

AuthorComment

Sara / ringoreiel
Oct-07-2004, 16:20 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Ja Nila, det har du rätt i! Våran Paul överraskar oss altid!
Det irritarar mig så mycket att jeg inte såg honom i 2002!
:´(

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Elin
Oct-07-2004, 18:19 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag håller inte riktigt med där, jag har aldrig uppfattat Rock som en simpel låt.
Jag skulle helst vilja höra låtar från OTP, There Goes Rhymin´ och Graceland. (Under African Skies, Homeless, Gumboots, etc.)

Det vore underbart... Men om ni bara fick välja ett enda album som han skulle spela - vilket skulle ni ta? Jag har svårt att välja, men... OTP. Jag tycker det är tillräckligt varierat för att funka. :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Stella
Oct-07-2004, 18:33 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag tycker inte heller att I Am A Rock är någon simpel låt...

Jag vet inte vilket album jag skulle välja... Just nu är jag väldigt inne på "Hearts And Bones", men det varierar.

Jag skulle bli galen om han bara spelade låtar från ett album. Då skulle jag verkligen bli galen :P

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Håkan
Oct-08-2004, 09:51 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Om Paul turnerar efter nästa CD lär han köra MÅNGA låtar från den nya plattan. Det gör han nämligen alltid. Han verkar alltid ha en förkärlek för det nyaste han gjort, samtidigt som han inte gillar det han gjorde förr lika mycket.

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Nila
Oct-08-2004, 18:36 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Nä, jag har oxå en känsla av att han inte gillar det han gjorde förr lika mycket. Å andra sidan är han ju så stor att han är så gott som tvungen att spela vissa låtar. Tänk en PS-konsert utan varken Bridge, Homeward Bound, The Boxer ex.

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Sara / ringoreiel
Oct-09-2004, 09:25 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag hoppas värkligen han spelar Under African Skies. Men ja, det skulle vara fantastisk med en massa från OTP. Han brukar ju spela massor från There goes rhymin simon, och det hoppas jag han kommer att göra igen!

Tror ni han kommer att spela Father and Daughter?

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Elin
Oct-09-2004, 09:56 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Under African Skies är underbar, men jag skulle nästan hellre höra Gumboots, Crazy Love, eller I Know What I Know. Eller Diamonds! Hm, Father and daughter...
Jag skulle vilja höra One man´s ceiling...

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Jimmie
Oct-09-2004, 13:17 GMT
IP:
Sweden


Send private message

father and daughter är en av mina favoriter.. hoppas hans nästa platta går i den stilen

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Elin
Oct-11-2004, 21:02 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Den är för härlig, den låten..

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Jimmie
Oct-12-2004, 10:18 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Såg på Diamonds on the soles.. från "You´re The One in concert" dvdn igår och mina ögon tårades.. gud i himmlen va bra!!!!!!!!!!

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Sara / ringoreiel
Oct-12-2004, 16:20 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Det samma hände med mig med "one mans.." för några dagar sedan.

Tycker father and daughter är en super live-låt, om man lyssnar på inspelningen från Good Morning America. Så därför skulle jag gärna vilja att han spelade den!

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Elin
Oct-14-2004, 08:52 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag började nästan gråta häromdagen när jag hörde American Tune (inspelning från någon konsert 2003). Alla minnen bara rusade tillbaka :crazy:

Father and Daughter är bra... men jag har tröttnat på den, har nog spelat den för mycket. Jag älskar One man´s.

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Jimmie
Oct-14-2004, 12:05 GMT
IP:
Sweden


Send private message

jag hoppas han stuvar om i setet ordentligt. Skulle dö om jag fick höra The Only living boy in NY live med Simon o hans band..

  [Like] [Reply] - [Readers: 459 ]

Page: [1] [2] [3]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top