www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineSångtexter

Page: [1] [2]

AuthorComment

Stella
Sep-08-2004, 18:01 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Istället för att bara snacka om killarnas (eller ska jag säga gubbarnas?)utseenden kan vi väl snacka lite om deras sångtexter? Vilken tycker ni är bäst? Varför?

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Elin
Sep-08-2004, 18:58 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Men Stella, försöker du antyda att du tycker att vi har samtalsämnen som är mindre seriösa? ;P
Ajaj, sångtexter... det känns svårt att skilja på ifall det är låten som gör texten bra, eller texten som gör låten bra - vad jag menar är att i alla fall jag har svårt att avgöra varför jag tycker om en text. Och dessutom tror jag inte jag har någon jag gillar bäst.

Men... You Can Call Me Al. Texten är helt enkelt så intressant; den verkar börja som en lek och helt plötsligt så pratar vi om änglar i arkitekturen (en hänvisning till Art? ;) ) och han (vem det nu är) säger Amen och Hallelujah.

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Stella
Sep-09-2004, 15:31 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Haha! :D Tycker bara att det är intressantare att få höra vad folket tycker om sångtexterna :P
Jag har en liten favoritsnutt ur "Kathy´s Song": ´I stand alone without beliefs, the only truth I know is you´. Det tycker jag är riktigt romantiskt! :D

"You Can Call Me Al" tycker jag är både bra i musiken, och förstås i texten. Den är som du säger; intressant! :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Sara / ringoreiel
Sep-09-2004, 15:44 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag älskar "Feelin´ Groovy", för att gå lite tilbaka i S&G tiden. Det är värkligen en rigtig 60-tals "livet-är-skönt" text. Och gillar den specialt när James Garfunkel hjälper sin pappa med och sjunga den ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Elin
Sep-09-2004, 18:24 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det här är nästan lite läskigt, Sara! Feelin´ Groovy är den låt jag gått runt och sjungit på de tre senaste dagarna, nonstop mer eller mindre... spooky! ;) Jag älskar också den - det är väldigt svårt att ha något annat i tankarna dock, den upptar liksom all plats. Mitt i kemiläxan upptäcker jag att på något sätt har det blivit såhär: "2K + 2H2O=2K+ + 2O hello lamp-post, watcha knowin? I´ve come to watch your flowers growin´ H- + Life I Love you, all is groovy H2" (Ungefär så, faktiskt. Det var bara att sudda och börja om.)
Det är en feel good-sång! :) Annars skulle jag vilja framhålla Red Rubber Ball. Ganska enkel text, men den är tokigt träffsäker ändå - inte riktigt lika vag som PS-texter brukar vara. Man får verkligen känslan av att det är någon som tar adjö, utan någon större saknad.

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

laban
Sep-10-2004, 11:17 GMT
IP:
Norway


Send private message

"Something So Right" er en utrolig bra tekst, synes jeg. Jeg tror mange skulle ønske de klarte å uttrykke det han får sagt i den. En kjærlighetssang som hører hjemme i virkeligheten, ikke bare på en rosa fantasi-sky.

"And sometimes even music cannot substitute for tears" er også godt sagt (fra The Cool, Cool River).

Noe av det mest melankolske jeg vet er "Leaves That Are Green" - kanskje passende nå når sommeren går over til høst:

"Time hurries on
And the leaves that are green turn to brown
And they whither with the wind
And they crumble in your hand"

Og noen linjer fra Still Crazy... til trøst:

"I never worry, why should I? It´s all gonna fade..."

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Jimmie 
Oct-09-2004, 13:22 GMT
IP:
Sweden


Send private message

vad sägs om texten till Only livingn boy in new york då?

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Elin
Oct-10-2004, 10:41 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Vad sägs om hela låten? Den är för bra för att vara sann - precis som alla andra jäkla PS låtar... *dyster* Jag vill ha råd att köpa allt PS-material :/

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Jimmie
Oct-11-2004, 16:54 GMT
IP:
Sweden


Send private message

men lilla Elin, det är ju därför du har mig på msn nu.. så jag kan skicka över allt ;-)

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Elin
Oct-11-2004, 20:55 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Hmm, liten och liten... *petar*

Men det är sant, det är därför jag har dig på msn. Det, och så vill jag ju ha någon som dyrkar mig. ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Jimmie
Oct-12-2004, 10:16 GMT
IP:
Sweden


Send private message

aha.. så du dyrkar inte mig då eller????? *petar ordentligt*

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Elin
Oct-12-2004, 15:27 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Beror på; tar du tillbaka all musik om jag svarar nekande? ;) *trillar*

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Jimmie
Oct-12-2004, 17:30 GMT
IP:
Sweden


Send private message

I do, I do, I do, I do, I do. ;-)

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Elin
Oct-13-2004, 15:44 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Damn! Klart jag fullkomligt avgudar dig isåfall! ;)

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Stella
Oct-13-2004, 16:33 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag hoppas verkligen att det inte finns någon här som har glömt bort att vår käre Gud har födelsedag?! Grattis Paul!!!

Sara - Hur går det egentligen med skrivaren? :P

  [Like] [Reply] - [Readers: 372 ]

Page: [1] [2]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top