www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlinePaul Simon tour

Page: [1] [2] [3]

AuthorComment

Elin
Oct-04-2004, 11:50 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag lägger till dig då, Jimmy - ([email protected]) förresten är jag helsåld på Little Red Butterfly just nu. Jättefin. :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Sara / ringoreiel
Oct-04-2004, 13:05 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Elin - Jag skulle också önska att jag hade upptäckt dom i tid. Paul spelade i Danmark sommaren 2002, jag blev fan hösten 2002 :´(

Till er som inte redan har addat mig: [email protected]

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Elin
Oct-04-2004, 17:10 GMT
IP:
Sweden


Send private message

*kramar* Det där måste verkligen vara irriterande... men, okej, tänk framåt till nästa PS-tour, vi ska ju stå längst fram och sjunga alla låtar, ju! ;P
Trist att vi inte har lyckats vara online samtidigt hittills, dock

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Sara / ringoreiel
Oct-05-2004, 15:06 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Jag har nog sagt det här 1000 gångar, men jag får internet d. 19., så då kanske jag är online lite oftare :D

Några tycker att Paul into borde sjunga en enda S&G sång på sin nya tour. Jag tycker personligen att "The Boxer" är ett måst. Vad tycker ni?

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Stella
Oct-05-2004, 15:47 GMT
IP:
Sweden


Send private message

The Boxer är absolut ett måste... Jag tycker att han ska sjunga låtan från S&G-tiden på sin tour, det är ju ändå han som har skrivit dem! Även om de gjordes till både han och Art, så tycker jag att han borde ha med en och en annan...

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Elin 
Oct-06-2004, 10:12 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag känner inte att The Boxer är ett måste; jag skulle hellre se fler låtar ifrån OTP eller The Capeman. Klart, om vi fick som vi ville skulle Paul sjunga non-stop i 36 timmar - och då kanske vi skulle vara nöjda. :)
Jag hör gärna fler S&G-låtar, men de känns absolut inte som ett måste för mig. Och en låt jag inte vill höra är Bridge. Jag har hittills inte hört en enda version av den med Paul som jag tycker om.

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Elin
Oct-06-2004, 10:13 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Neej, var kom den där sura gubben ifrån? *ser helt förvirrad ut* Okej, jag försökte inte inkludera den, jag lovar.. *levande frågetecken*

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Stella
Oct-06-2004, 15:48 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Bridge Over Troubled Water tycker jag är en låt som Art ska framföra. Den är tillämpad för hans röst.

Jag tycker i alla fall att han ska ha med några S&G låtar. :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Nila
Oct-06-2004, 16:53 GMT
IP:
Sweden


Send private message

BOTW tycker jag är världens genom tidernas absolut bästa låt, så jag skulle bli djupt besviken om han inte spelade den på en konsert! Sen verkar ju Paul ha lite svårt för att framföra en låt utan att göra något nytt av den, vilket i de allra flesta fall bara är positivt tycker jag.

Versionen av Bridge som han framförde på Skansen 2002 kan jag erkänna var lite VÄL omgjord (man hörde knappt att det var den melodin), men jag gillade starkt versionen han körde i Globen i somras. Lite åt gospel-hållet... Mysigt. =)

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Elin
Oct-06-2004, 17:31 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det kan du mycket väl ha rätt i, jag har aldrig hört versionerna ifråga. :)
Stella, det är så jag också känner det. Jag tycker att det är mer en Art-låt än en Paul-låt... faktiskt, om jag ska vara ärlig, hör jag hellre solo-material på Pauls turneer än S&G-låtar. Jag tycker att låtarna helt enkelt inte är tillräckligt bra utan Art. :)

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Jimmie
Oct-06-2004, 18:49 GMT
IP:
Sweden


Send private message

vissa av simons sololåtar älskar jag i S&G versioner.. tex American Tune, me and julio, Late In The Evening, Slip Sliding Away..

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Stella
Oct-06-2004, 19:50 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Jag skulle gärna vilja höra låtar med Paul som Think Too Much (a), Hears And Bones, Something So Right och andra bra (kan inte komma på alla...).

Jag tycker att Me and Julio DBtSY var riktigt bra från Concert in Central park dvd:n! Det är en version som jag gillar skarpt!

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Stella
Oct-06-2004, 19:51 GMT
IP:
Sweden


Send private message

Det ska stå *Hearts, inte Hears. Kanske ni kunde lista ut :P

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Sara / ringoreiel
Oct-07-2004, 16:06 GMT
IP:
Denmark


Send private message

Hearts And Bones, absolut! Och jeg hoppas också på en edl från "There Goes Rhymin´ Simon", och Under African Skies!
Jag gillar hans version av BOTW, men det är INTE den samma. Inget slår orginalen, förutom Arties live-versioner. Han är så fantastick på "across America" DVD/CD:n.
Tror att The Only Living Boy in NY skulle låte bra som Paul solo. Med hans band som backing.

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Nila
Oct-07-2004, 16:14 GMT
IP:
Sweden


Send private message

En av de allra bästa sakerna med Paul och hans konserter tycker jag är att han alltid gör något nytt av varje låt. I vissa fall är det så lite, så att en som inte har lyssnat så mycket på den inte hör någon skillnad, och i andra fall gör han om det till en helt annan sorts låt!

Jag blev t.ex. helt förälskad i "Spirit Voices" efter att ha hört den på Skansen 2002. Och i Globen i somras blev jag superförtjust i "I Am A Rock", som annars är en ganska "simpel" låt för att vara av PS.

Så jag väntar mig massor av överraskningar på en ev. kommande konsert... =)

  [Like] [Reply] - [Readers: 456 ]

Page: [1] [2] [3]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top