www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineArt Garfunkel till Sverige!

Page: [1] [2] [3] [4]

AuthorComment

HÃ¥kan
Oct-09-2008, 10:40 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Lite mindre S&G än vanligt väl. Men bytet frà¥n Cecilia till The Boxer är till det bättre.

For Kathy lär väl vara Kathy´s song?

Sedan är det en del vaga titlar... Dreamland, är det den frà¥n Songs from a Parent to a Child?

  [Like] [Reply] - [Readers: 407 ]

jocke
Oct-09-2008, 14:49 GMT
Sweden


Send private message

ja lite mindre,ja dreamland är songs from a parent to a child, and so it goes är en billy joel song,väldigt bra là¥tlista,och for kathy,är Kathy´s Song

  [Like] [Reply] - [Readers: 407 ]

jocke
Oct-12-2008, 02:44 GMT
Sweden


Send private message

6 dagar kvar nu:D

ja hoppas att han sjunger skywriter och for emeliy,tror dock inte att han gör de men hoppas... och förresten han har inte bytt Cecilia mot The Boxer-när jag sà¥g han förra à¥ret sॠsjöng han bà¥da. men däremot har han nog bytt cecilia mot dreamland

  [Like] [Reply] - [Readers: 407 ]

HÃ¥kan
Oct-15-2008, 07:48 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Jag har aldrig hört Art sjunga "For Emily" live. Under S&G-eran verkar han alltid ha sjungit den, men har han nà¥gonsin sjungt den under soloà¥ren?

Randy Newman-sà¥ngen ovan lär väl vara den där som heter nà¥got om "A Texas girl at the funeral..."-nà¥gonting?

Aha, är det Billy Joel-là¥ten, den känner jag till! Finns som sista là¥t pॠ"Stormfront"-albumet (om jag minns rätt).

Lite konstigt att han kör à¥tminstone tvॠlà¥tar som han inte har spelat in pॠegna studioalbum - samtidigt som det finns sॠmà¥nga là¥tar han redan spelat in som man vill höra. (Han kan ju i och för sig redan ha spelat in bà¥de Randy Newman- & Billy Joel-là¥ten utan att de givits ut ännu...)

Hur vet du vilken là¥t som bytts ut mot en annan? ;-)
Jag tänkte som sॠatt en S&G là¥t byttes ut mot en annan, för att inte rubba fördelningen av S&G och solo-là¥tar.

  [Like] [Reply] - [Readers: 407 ]

jocke
Oct-15-2008, 14:51 GMT
Sweden


Send private message

skulle tro att han bytte ut dreamland mot Cecilia,eller sॠbytte han ut cecilia mot the promies. ja är inte säkert men de tror jag. Randy Newman Là¥ten är, real emotional girl. bara 3 dagar kvar nu:D

  [Like] [Reply] - [Readers: 407 ]

HÃ¥kan
Oct-17-2008, 13:52 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Frà¥n tidningen VLT:

I kväll ska Art Garfunkel sjunga och spela i Bombardier Arena. Flygeln han fà¥tt tilldelad dög inte och det riskerade att äventyra hela konserten.
Konserarrangöran Björn Carlsson fick det hett om öronen i morse, flygeln som man hade là¥nat frà¥n MDH för kvällens Art Garfunkel-konsert var för liten.
- Vi hade fà¥tt höra att flygeln var 8 fot là¥ng (ca 2,4 meter), men den visade sig vara 7 fot och 8 tum.
Eftersom endast det bästa är gott nog à¥t världsartisten Art Garfunkel fick de ge sig ut pॠjakt efter en tillräckligt stor flygel.
- Det är tur att man har kontakter som vill hjälpa till, och för en timme sedan fick vi là¥na en frà¥n Konserhuset.
Sॠnu kan alla oroliga Art-fans andas ut och konserten genomföras som planerat.

Art Garunkel kom till Västerà¥s i onsdags och har sedan dess ägnat tiden à¥t att ta promenader och utforska staden. Han har bland annat besökt Djäknebärget och Mälaren och ska enligt Björn Carlsson trivas bra här.
Hur är det att gॠen promenad med Art Garfunkel?
- Det är som att ha Jesus vid sin sida, haha. Nej, han är en levande ikon och jag är nästan lika glad som ett barn.
Jag har hört att han har hà¥rstylister och sminköser med sig?
- Ja det har han.
Har han oproportioneligt mà¥nga?
- Hehe, nej det är väl som med vilken annan stor artist som helst.
Hans frisyr är ju väldigt känd, är den sॠstor som man tror?
- Ja du, det fà¥r man ser om man kommer i kväll.

  [Like] [Reply] - [Readers: 407 ]

HÃ¥kan
Oct-17-2008, 13:54 GMT
USA - United Staates America


Send private message

En till frà¥n VLT:
2 000 biljetter har hittills sà¥lts till kvällens konsert med Art Garfunkel i Bombardier Arena.
Bra, tycker arrangörerna och jämför med Garfunkels konsert i Köpenhamn som lockade 800 personer.

Förberedelserna inför kvällen pà¥gà¥r som bäst. Bland annat har gymnastiksalen byggts om till matsal för Art och hans gäng.

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-17-2008, 14:22 GMT
Sweden


Send private message

fick du ändra flyglen? oj oj oj, spännande att läsa om att han gick runt i västerà¥s,hoppas de inte blir nà¥ra problem imorron!

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-18-2008, 07:37 GMT
Sweden


Send private message

http://tv.vlt.se/player/play/64321

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-18-2008, 07:44 GMT
Sweden


Send private message

Mer frà¥n VLT; Art nervös inför kvällen 2008-10-17 / 17:26
Art Garfunkel is in the building. Span lyckades fॠen minut med skönsà¥ngaren inför kvällens konsert.
Det är en avslappnad världsstjärna vi möter utanför Stadshotellets entré där han är i färd med att packa in en resväska i en bil för färd mot Bombardier Arena. Han är orakad, har pॠsig runda glasögon och en stor vit fiskehatt och ser mer ut som om han ska pॠcampingsemester än ge en konsert inför 2 000 människor. Han avböjer vänligt men bestämt att vara med pॠbild, men gà¥r med pॠett par frà¥gor.

Hur har du haft det i Västerà¥s de senaste dagarna?
- Mycket bra. Det är verkligen vackert här, speciellt utmed à¥n, där jag har gà¥tt pॠlà¥nga promenader.

Hur gick senaste konserten i Belgien?
- Det gick bara bra tycker jag.

Hur känns det inför i kväll?
- Som alltid! Uppspelt, stressad och nervös. Det känns precis som när jag var 24. Fortfarande efter alla dessa à¥r, det gà¥r aldrig över.

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-18-2008, 07:45 GMT
Sweden


Send private message

Recension frà¥n Västerà¥s:

http://www.spanonline.se/ArticleTemplate.asp?versi
on=823982

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-19-2008, 17:10 GMT
Sweden


Send private message

vad tycker du om konserten igà¥r hà¥kan?

helt underbart bra!!!

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-20-2008, 11:41 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Jo, den var helt OK! 3,5 fà¥r han i betyg av mig. Tyvärr dras betyget ned med 0,5 för att han "fuskade" pॠslutet av "Bridge Over Troubled Water".
Jag kan förstॠatt den är svà¥r att sjunga och att det inte blir lättare ju äldre han blir, men nu slutade han ju bara sjunga... det lät sॠfel.

Nà¥gra minuter senare levererade han ju en fantastisk "The Sound à³f Silence"!

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-20-2008, 16:25 GMT
Sweden


Send private message

ja tycker att det var underbart!!
fuskade i bridge? han sjöng den sista slut tonen högt mycket fint,

sound of silence var underbar

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-21-2008, 15:00 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Förresten sॠär gitarristen värd ett hedersomnämnande. Mycket bra!

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

Page: [1] [2] [3] [4]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top