www.paul-simon.info 
The neck of my Guitar

Forum Mainpage

Start a new Thread

Bottom


HeadlineArt Garfunkel till Sverige!

Page: [1] [2] [3] [4]

AuthorComment

jocke
Sep-17-2008, 12:58 GMT
Sweden


Send private message

ja det var là¥tlistan förra à¥ret när jag sà¥g honom. vart och när sà¥g du honom i sverige hà¥kan?

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Sep-18-2008, 18:01 GMT
Sweden


Send private message

Jag har sett Art i konserthuset i Göteborg. En gà¥ng pॠLiseberg (Stora Scenen, se bild pॠsvenska wikipedia!). Sedan har jag sett honom en gà¥ng pॠkonserthuset i Sthlm (tvॠdagar innan Konserthuset i Gbg). En gà¥ng i Globen (tillsammans med andra artister, dॠsjöng han bara 4 là¥tar själv). Tvॠgà¥nger i Albert Hall i London, bland annat en av konserterna 1988 när "Grateful" är inspelad. Han hade tre konserter tre dagar i följd och jag sà¥g alltsॠen av dem.) Och en gà¥ng i en annan konsertlkali London. Undrar om inte det här är sista gà¥ngen dock? Tror du att han tänker hà¥lla pॠsॠlänge till Jocke?

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Sep-18-2008, 20:58 GMT
Sweden


Send private message

oh herregud har du sett han sॠmà¥nga gà¥nger? har du msn eller nà¥got? vore kul att snacka om detta mera. kan du säga vilka datum och à¥r detta var? ja tror att han kanske kommer nà¥n mer gà¥ng.hoppas de iaf

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Sep-18-2008, 21:03 GMT
Sweden


Send private message

har du mer information om dessa sverige konserter?

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Sep-19-2008, 16:50 GMT
Sweden


Send private message

jag glömde,artie sjöng American Tune när jag sà¥g honm förra à¥ret ocksà¥,underbart!

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Sep-22-2008, 13:06 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Första gà¥ngen jag sà¥g Art var alltsॠi april 1988 i London (Albert Hall), satt là¥ngt ifrà¥n scenen och sà¥g därför dà¥ligt. Albumet "Lefty" hade precis kommit ut - hans sämsta album enligt min à¥sikt, det là¥ter som han sjunger in i burk ` och blev positivt överraskad att han faktiskt fortfarande kunde sjunga.

Andra gà¥ngen var ocksॠi London (94 eller 95), kommer ihà¥g att jag hade T-shirten frà¥n S&G-konserten i New York frà¥n 13 oktober (Pauls födelsedag!) 1993 pॠmig.

Sedan blev det tvॠkonserter i tät följd 1997 ` Sthms konserthus + Gbg:s konserthus. Satt nära scenen och à¥terigen överraskade Art med bra konserter.

Hösten 1998 utomhus pॠLisebergs Stora Scen, kallt och mörkt, men ganska mycket folk. Tänk att kunna se Art bara genom att bara betala entrén till Liseberg!

London và¥ren 2003, Albert Hall igen. Det här var innan à¥terföreningsturnén med Paul hade annonserats. Han sjöng överraskande On The Side Of A Hill. Maia Sharp och Buddy Mondlock med pॠnà¥gra av là¥tarna.

Jag använder inte msn, men du kan maila mig pॠhakanand (kanelbulle) gmail.com (kanelbulle=@)

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Sep-23-2008, 19:03 GMT
Sweden


Send private message

là¥ter riktigt bra,när du sà¥g han 1989 sjöng han Skywriter dà¥? och när han sjunger i sverige,brukar han säga nà¥got om và¥rat land?

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Sep-26-2008, 13:31 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Ja, han sjöng "Skywriter" 1988.
Nej, han brukar inte säga nà¥t speciellt om Sverige (vad jag minns).

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-01-2008, 22:05 GMT
Sweden


Send private message

okaay,skywriter är sॠfin! hoppas han sjunger den! inte là¥ngt kvar nu:D jag sitter pॠrad 7 är det là¥ngt ifrà¥n scenen? om du har varit där alltsà¥...

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-02-2008, 14:43 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Det beror väl pॠhur là¥ngt frà¥n scenen de ställer rad 1...

Men du ska nog se bra pॠrad 7 skulle jag väl tro.

Om du har lust Jocke sॠkan vi ses nà¥gon vardagskväll eller lörd/sönd hemma hos mig innan konserten och kolla/lyssna pॠS&G/AG/PS. Jag misstänker att jag har en del grejor som du kanske vill ha kopior pà¥? ;-)

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-02-2008, 19:11 GMT
Sweden


Send private message

jo jag hoppas att ja ser bra.

jo det kanske vi kan göra,vad har du för bootlegs och liknande,jag själv har en massa ocksà¥

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-03-2008, 11:48 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Ok, jag orkar nog inte lista allt jag har. Jag har väl det mesta som är intressant.

ßr det nà¥got särskilt du letar efter som du inte har?

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-03-2008, 14:36 GMT
Sweden


Send private message

hmm,nà¥ra Artie bootlegs vore inte fel,har 2 st,och nà¥ra paul solo och simon and garfunkel vore inte fel heller,har mà¥nga men finns ännu mer.

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

HÃ¥kan
Oct-06-2008, 15:16 GMT
USA - United Staates America


Send private message

Nà¥gra bootlegs med Art solo har jag inte, däremot har jag rätt mà¥nga S&G och nà¥gra PS. Sedan har jag ju förstà¥s alla(?) enstaka là¥tar som Art har haft med pॠsoundtracks, gästspel pॠandra album och dylikt.

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

jocke
Oct-07-2008, 21:40 GMT
Sweden


Send private message

här är là¥tlistan frà¥n Brighton concerten i förrgà¥r.


El Condor Pasa
American Tune
Bright Eyes
Randy Newman song (Real Emotional Girl)
Scarborough Fair
A Heart in New York
A Perfect Moment
The Boxer
A new song - don´t know what it was
Marcia I think this was "The Promise"
Heart to Break
A song I didn´t recognise from One Enchanted Evening
Another song I didn´t know, something about a "dreamland"
Mrs Robinson
On The Side Of A Hill (beautiful)
That´s All I Know
Bridge Over Troubled Water
For Kathy
Sound of Silence
Goodnight my Love

the promies och dreamland är väldigt fina:)

  [Like] [Reply] - [Readers: 406 ]

Page: [1] [2] [3] [4]

Forum Mainpage

Start a new Thread

Top